Monday, August 6, 2012

قصه ی اقصادِ "مرغاومتی"! شعر طنز


سوم آگوست 2012
خامنه ای بعداز اینکه در ابتدای سال، امسال را "سال تولید ملی" نامید، حالا اعلام "اقتصادِ مقاومتی" کرده است.
ملت بینوا و لخت و پتی
اقتصادش شده مقاومتی
---------------------------
طبق دستور سیدعلی امسال
سال تولید بود و استقلال

طبق فرمان حضرت "آقا"
شصت و نه کارخانه شد برپا

توی هر کارخانه شد مشغول
یکصد و ده هزار تن معلول

فقر از مملکت فراری شد
کل ایران درختکاری شد

بسکه تولید ما زیاد شدش
کوچه هامون پر از مواد شدش

بسکه تولید ما فراوون شد
"دژمن" از ترس، درب و داغون شد

سیدعلی شاد از اینهمه تولید
پای منقل نشسته می رقصید

چین بیچاره گیج و حیران شد
اقتصادش دچار بحران شد

چینیا غرق حیرت و همه گیج
راهی دفتر رئیس بسیج

که الا ای بزرگ ریش ملنگ
شده عرصه به چین و روسیه تنگ

رحم کن ای عزیز دانشمند
محو شد از لبان چین لبخند

ما مریدان سید علی هستیم
دل به الطاف سیدعلی بستیم

دل فرمانده بسج شکست
پشت فرمان بنز کوپه نشست

رفت پرگاز خدمت "آقا"
گفت در چین شده بسی غوغا

بسکه تولید ما زیاد شده
چین گرفتار انجماد شده

سیدعل چون شنید این گفتار
کرد با او بگو مگو بسیار

گفت ای کله گنده ی ریشو
بگو از قول من به آن یارو

من که مسئول کل تولیدم
بهر تولید نقشه ها چیدم

لیک در بین راه این بازی!
بنده هستم یه خورده ناراضی

بنده از چین بسی صفا دیدم
در حمایت چه چیزها دیدم

خورده ام مرغ و ماهی چینی
شده ام صاحب جهان بینی

منقل من ذغالش از چین است
حاصل ارتباط چین این است

من خودم هر زمان که سازیدم
از پیازای چین پیازیدم

کم شده مرغ اگر در ایرانا
مرغ چینی بود فراوانا

میدهم من به زودی این فرمان
به تمام اهالی ایران

که دگر بسه مومنین تولید
موقع جنگ و دفع فتنه رسید

هرچه تولید شد در این شش ماه
بس بود از برای توشه راه

چونکه از بس که صادراتیدیم
تو بازار چین  بسی ریدیم

حال باید مقاومت بکنیم
وقت را صرف مملکت بکنیم

ملت پرتوان لخت و پتی
اقتصادش بشه مقاومتی

بعد از این ما بجای مرغ و پنیر
اشکنه می خوریم و نان فطیر

این شکم های گنده را باید
چین و روسیه چاره بنماید

نیست ما را هراس از تحریم
مرغ و موشک به ما ندید، قهریم!




No comments:

Post a Comment